"Wspólny punkt widzenia" kampania społeczna skierowana do wszystkich uczestników ruchu drogowego

„Wspólny punkt widzenia” pod takim hasłem ruszyła kampania społeczna, której celem jest promowanie zasad bezpieczeństwa. Inicjatorem kampanii jest Komenda Miejska Policji w Częstochowie, która do współpracy zaprosiła: Omega Transport, fundację Eltrox, WORD w Częstochowie oraz Automobilklub Jurajski.

Start kampanii

29.05 na oficjalnej konferencji, w której uczestniczył Adrian Wilisz (Dyrektor Operacyjny w Omega Transport) oraz przedstawiciele współorganizatorów kampanii społecznej, premierę miał film przygotowany na potrzebny kampanii. 

Konferencja
Konferencja

Martwe pole – czyli co widzi kierowca pojazdu ciężarowego?

Martwe pole to obszar, który jest trudny do widzenia dla kierowcy, pomimo ustawienia lusterek w samochodzie. W przypadku ciężarówki martwe pole może obejmować obszary zarówno bezpośrednio przed pojazdem, jak i po jego bokach. Brak widoczności w martwym polu może prowadzić do poważnych wypadków, zwłaszcza z udziałem pieszych, rowerzystów i innych mniejszych pojazdów. Dlatego edukacja jest bardzo ważna. 

Cel kampanii

Celem kampanii społecznej jest poprawa bezpieczeństwa na drogach oraz:

- podnoszenie świadomości uczestników ruchu drogowego na temat zagrożeń związanych z martwym polem widzenia w pojazdach ciężarowych,

- edukowanie i informowanie kierujących pojazdami w zakresie prawidłowego ustawienia luster pojazdów w celu zniwelowania martwego pola widzenia, 

- wpajanie wszystkim uczestnikom ruchu drogowego właściwych postaw pozwalających uniknięcia zagrożeń,

- promowanie w ruchu drogowym postępowania na zasadach wzajemnego szacunku i współdziałania.

Zachęcamy do obejrzenia filmu, który powstał na potrzebny kampanii. Dowiecie się z niego, jaką widoczność ma  kierowca auta ciężarowego oraz na co należy zwrócić największą uwagę jako uczestnik ruchu drogowego.

magnifiercross