„Wspólny punkt widzenia” pod takim hasłem ruszyła kampania społeczna, której celem jest promowanie zasad bezpieczeństwa. Inicjatorem kampanii jest Komenda Miejska Policji w Częstochowie, która do współpracy zaprosiła: Omega Transport, fundację Eltrox, WORD w Częstochowie oraz Automobilklub Jurajski.
29.05 na oficjalnej konferencji, w której uczestniczył Adrian Wilisz (Dyrektor Operacyjny w Omega Transport) oraz przedstawiciele współorganizatorów kampanii społecznej, premierę miał film przygotowany na potrzebny kampanii.
Martwe pole to obszar, który jest trudny do widzenia dla kierowcy, pomimo ustawienia lusterek w samochodzie. W przypadku ciężarówki martwe pole może obejmować obszary zarówno bezpośrednio przed pojazdem, jak i po jego bokach. Brak widoczności w martwym polu może prowadzić do poważnych wypadków, zwłaszcza z udziałem pieszych, rowerzystów i innych mniejszych pojazdów. Dlatego edukacja jest bardzo ważna.
Celem kampanii społecznej jest poprawa bezpieczeństwa na drogach oraz:
- podnoszenie świadomości uczestników ruchu drogowego na temat zagrożeń związanych z martwym polem widzenia w pojazdach ciężarowych,
- edukowanie i informowanie kierujących pojazdami w zakresie prawidłowego ustawienia luster pojazdów w celu zniwelowania martwego pola widzenia,
- wpajanie wszystkim uczestnikom ruchu drogowego właściwych postaw pozwalających uniknięcia zagrożeń,
- promowanie w ruchu drogowym postępowania na zasadach wzajemnego szacunku i współdziałania.
Zachęcamy do obejrzenia filmu, który powstał na potrzebny kampanii. Dowiecie się z niego, jaką widoczność ma kierowca auta ciężarowego oraz na co należy zwrócić największą uwagę jako uczestnik ruchu drogowego.